Identyfikacja wizualna to ważny krok, aby wyróżnić swoją firmę

Myślisz, że innowacyjne logo to klucz do sukcesu? Masz rację, lecz to może nie wystarczyć. Logo to tylko pierwsza kostka domina, która ciągnie za sobą pozostałe elementy graficzne i pozwala stworzyć spójną identyfikację wizualną całej marki.

Wyobraź sobie, że odwiedzasz witrynę internetową, która ma innowacyjne logo, spójną kolorystykę wszystkich jej elementów i przejrzyste treści dające Ci komfort przeglądania interesujących Cię treści strony. Zapewne skusisz się, aby pozostać na niej na dłużej. Co więcej, istnieje prawdopodobieństwo, że skorzystasz z usług danej firmy. Jeśli chcesz, aby klienci właśnie w taki sposób reagowali na Twoje usługi, to nie ma lepszego sposobu jak spojrzenie ich oczami na dany produkt bądź też usługę.

W tym momencie na scenę wchodzi identyfikacja wizualna. Jeśli nie wiesz czego się spodziewać  po zleceniu grafikowi identyfikacji wizualnej, to zaraz nieco rozjaśnimy sytuację.

Identyfikacja wizualna - Klocki

Identyfikacja wizualna jako wizerunek marki

Identyfikacja wizualna  to prezentacja wizerunku firmy poprzez elementy graficzne takie jak logo, bannery, wizytówki, papier firmowy, slogany itp. Jej zadaniem jest przekazanie odbiorcom takich odczuć, aby uznali Twoją markę za godną zaufania, a co za tym idzie, zapamiętali ją z taki sposób, który zachęciłby ich do skorzystania z Twoich usług i kolejnej wizyty.

System identyfikacji wizualnej  powinien charakteryzować się unikalnością i przejrzystością, a jednocześnie być zauważalny i zapamiętywalny. Ponadto, powinien wpasowywać się w politykę firmy i odzwierciedlać jej charakter. Wszystkie te cechy powinny się przekładać na pozytywne skojarzenia wywoływane u odbiorcy.

Elementy identyfikacji wizualnej i księga znaku

System identyfikacji wizualnej składa się z charakterystycznych elementów wizualnych. W efekcie końcowym są one zebrane w jeden wspólny dokument jakim jest księga znaku.  Dzięki niej powstaje wzorzec, na podstawie którego identyfikujemy wizerunek marki.

Księga wyraźnie opisuje zasady wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej, dzięki czemu harmonizuje je pod kątem osobowości firmy. W skład księgi znaku wchodzą elementy takie:

  • logo – zawiera sygnet, logotyp, a czasem claim (hasło marki/slogan),
  • kolorystyka – buduje tożsamość marki wzbudzając odpowiednie emocje ,
  • krój liter – rodzaj i wielkość czcionek,
  • strona internetowa – łączy ze sobą grafikę, słowa, kolory, a niekiedy dźwięk przekazując w ten sposób cały charakter firmy,
  • papier firmowy
  • materiały reklamowe i promocyjne
  • pozostałe elementy utożsamiające się z firmą np. ubiór pracowników, oznakowanie samochodów, gadżety promocyjne (długopisy, maskotki)
zasady wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej - Geek imagination

Wszystkie te elementy pozwalają wykreować spójny i czytelny wizerunek firmy wyróżniający ją wśród konkurencji. Punktem wyjściowym jest logo, do którego w sposób logiczny nawiązują pozostałe oznaczenia graficzne, a także opisy. To właśnie ten ciąg spójnych elementów tworzy profesjonalny branding i przyciąga uwagę potencjalnych klientów.

Dlaczego warto stworzyć identyfikację wizualną?

Z początku może się wydawać, że samo logo to jedyna najpotrzebniejsza rzecz w kreowaniu wizerunku swojej marki. Jednakże to właśnie stworzenie identyfikacji wizualnej okazuje się być dobrą inwestycją.

Identyfikacja wizualna to podstawowy krok do stworzenia harmonii w prezentacji marki. Każdy materiał graficzny to element komunikacji marki wzbudzający w odbiorcach pewne odczucia i przekazujący określone komunikaty. Dzięki temu, że wszystkie elementy będą wzajemnie do siebie nawiązywać, stworzą spójny obraz firmy i pozwolą zdobyć zaufanie odbiorców.

Korzyści wynikające z identyfikacji wizualnej

  1. pokazanie mocnych stron firmy.
  2. wyróżnienie się na tle konkurencji.
  3. profesjonalny wizerunek wzbudzający zaufanie klientów.
To wszystko przekłada się na realny zysk firmy!
Korzyści wynikające z Identyfikacji wizualnej - infografika Geek imagination

Projekt identyfikacji wizualnej

Szeroko pojęta grafika komputerowa oraz fotografia to zakres naszych działań, w które wchodzi m.in. tworzenie identyfikacji wizualnej. Jako Geek Imagination oferujemy stworzenie takiej identyfikacji. Przy tworzeniu brandingu stawiamy na tworzenie go w taki sposób, aby odzwierciedlał charakter i osobowość firmy.

Najważniejsze cechy podkreślimy przy tworzeniu logo i pozostałych materiałów marketingowych. Logo to jedynie pierwszy, choć niesamowicie istotny, krok ku wykreowaniu dalszego wizerunku, aby stał on się zapamiętywalny i wzbudzający zaufanie klientów. Dlatego oferujemy opiekę nad całą identyfikacją wizualną, która zachowuje Key visual marki i skupia się na komunikacji wizualnej z klientami.

Identyfikacja wizualna - Klocki $

Razem na pewno stworzymy obraz tego, co w efekcie wywołuje miłe wspomnienia 🙂

Jeżeli podobają Ci się nasze prace przedstawione w portfolio i chciałbyś skorzystać z naszych usług, napisz!

Przygotujemy wszystkie potrzebne grafiki w zależności od potrzeb. A to wszystko w oparciu o nowoczesny design!

Potrzebujesz Identyfikacji wizualnej? Wykonamy ją dla Ciebie!